9 nuttige apps om je carrière te boosten

Nu we allemaal meer onderweg zijn en thuiswerken, hebben we meer nood aan apps om ons professioneel leven te organiseren en alles te synchroniseren met collega’s. Sommige apps maken ons leven echt een pak makkelijker.

De software in de meeste bedrijven is nog niet mee geëvolueerd met onze mobiele levensstijl. Buiten het mailprogramma of bestanden die vanop afstand toegankelijk zijn, draait het in de meeste bedrijven nog allemaal om de desktop computer met klassieke software op. Nochtans zijn er een pak nuttige apps.

1. Genius Scan
Genius Scan is een app waarmee je een document kan scannen met je smartphone. Handig voor mensen die een document bij de hand willen hebben, maar geen kopieermachine kunnen vinden. Je maakt een foto van het document, stelt het gebied in dat geoptimaliseerd moet worden en Genius Scan optimaliseert de foto. Het is ook mogelijk om de ‘scan’ vervolgens als pdf-bestand naar collega’s te sturen.

2. Evernote
Evernote is een digitaal notitieboek. De digitale versie van een schriftje waarin je foto´s plakt en opschrijft wat je niet wil vergeten. Alles wat je door middel van het capture proces vastlegt (gele post-its waarop je geschreven hebt, een foto die je ziet, een poster waar je langsloopt of een website die je bekijkt), wordt automatisch verwerkt, geïndexeerd en opgeslagen. Als je wil kan je deze captures opslaan in aparte notebooks en kan je ze voorzien van labels (tags), die je nadien ook makkelijk kan terugvinden.

3. Glassboard
Glassboard is een sociaal media netwerk voor groepen, je afdeling of dienst bijvoorbeeld. De leden kunnen foto’s, video’s, notities, bestanden, … delen. En dit is in tegenstelling tot Facebook 100% afgeschermd. Je privacy is dus gegarandeerd.

4. Asana
Deze cloud tool voor taskmanagement (Asana) toont aan ingelogde gebruikers hun projecten- en takenlijst. De projectmanager wijst de taken toe aan de personen.Taken worden voorzien van informatie zoals wie er verantwoordelijk voor is, de urgentie (korte-, middellange- of lange termijn), de deadline en de afhankelijkheid van andere taken. Bij elke taak kunnen bestanden geüpload worden. Gebruikers die een project volgen, ontvangen meldingen per e-mail. Nadeel: het opsplitsen van projecten in taken is een tijdrovende zaak waarbij met de muis heel wat afgeklikt moet worden. En voor complexe projecten is het opsplitsen van projecten in taken alleen niet voldoende.

5. Mint
Met Mint kan je je financiën in het oog houden en structureren. Voor persoonlijk gebruik, maar evengoed handig voor freelancers bijvoorbeeld. Je uitgaven worden automatisch in categorieën gestoken, zoals huur, gas, kledij, kredietkaart uitgaven, … en hiervan worden statistieken gemaakt. Je kan aanduiden wat je met je geld wil bereiken (bijvoorbeeld 200 euro besparen door te besparen op 3 zelf gekozen categorieën), en Mint geeft je de stappen om die besparing te realiseren. Je krijgt ook reminders en aanmoedigingen.

Ontdek de andere apps op Jobat