De 10 grootste ergernissen op kantoor

We brengen gemiddeld meer tijd door met collega’s dan met vrienden en familie. Het is dus niet meer dan normaal dat we ons af en toe aan onze collega’s ergeren.

Uit een online onderzoek van Regus bij 400 zakenmensen in de Benelux blijkt dat kantoorwerkers zich het meest ergeren aan collega’s die weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen of hun fouten toe te geven. De respondenten werd gevraagd wat hun meest ergerlijke momenten zijn op kantoor. Ze mochten daarbij maximum 3 antwoorden geven.

Dit is de top 10 van grootste kantoorzonden:

  1. Collega’s die weigeren fouten toe te geven of verantwoordelijkheid te nemen.
  2. Deadlines en afspraken die niet worden gerespecteerd.
  3. Vuile openbare ruimtes.
  4. Collega’s die luid telefoneren of privégesprekken voeren.
  5. Roddelen.
  6. Vieze geurtjes.
  7. Alcohol of roken op kantoor.
  8. Zakelijke clichés.
  9. Luie collega’s.
  10. Voorraden die niet worden aangevuld.

Bron: Express.be