Met deze vaardigheden heb je een streepje voor in de administratie

Administratie. Het klinkt saai, haast als 'papierwerk in een duf kantoor in een stofjas'. Niets is minder waar. Een job in de administratie is afwisselend en leerrijk. Je diploma is in deze sector iets minder belangrijk, maar als je over volgende vaardigheden beschikt, heb je een streepje voor.

1. Flexibiliteit

Voor veel administratieve jobs vragen werkgevers een bachelor secretariaat, maar in sommige bedrijven kun je ook met een diploma middelbaar al aan de slag. Belangrijk is dat je je flexibel opstelt. Zeker als allround administratief medewerker kunnen je taken heel divers zijn. Van het uittypen van verslagen tot het onthaal van klanten, vergaderzalen klaarzetten of het aannemen van binnenkomende telefoons en nog veel meer.

2. Leergierigheid

Omdat administratieve taken zo uiteenlopend zijn, leer je in een administratieve job elke dag bij. Dat houdt in dat je ervoor openstaat om nieuwe vaardigheden aan te leren en je talenkennis bij te spijkeren. Zeker als commercieel bediende krijg je de mogelijkheid om veel kennis op te doen en talen te onderhouden, wat je job heel afwisselend maakt.

Lees verder op HLN