Workwell helpt werkgevers personeel origineel te motiveren

Werkgevers hebben het in 2015 in België niet onder de markt. Een economie die langzaam weer op gang komt, een hoge loondruk en gemotiveerd personeel vinden wordt een steeds grotere uitdaging.

Vandaag lanceren ondernemers uit Tienen het digitale platform “Workwell”, een handige tool waar werkgevers alles kunnen vinden om hun personeel op en naast de werkvloer te motiveren. “Het idee onstond eigenlijk  bij een rondvraag bij wat vrienden en collega-ondernemers.” Ik stelde hen de vraag : “Hoe zorg jij ervoor dat je gemotiveerd gaat werken en hoe motiveer jij je personeel, als we het loon en de klassieke extra-legale voordelen als een bedrijfswagen, maaltijdcheques en extra vakantiedagen buiten beschouwing laten?”

Het antwoord was verrassend, want de conclusie was dat er nog vele bedrijven enkel motiveren met loon en weinig andere ideeën.

Workwell wil daar verandering in brengen en wel snel. “In een land als België, waar de loondruk toch wel hoog ligt, kan een werkgever alleen maar baat hebben bij goede, alternatieve originele ideeën. Fiscaal gezien kan hij zijn personeel op heel wat leuke alternatieven trakteren en dit als kost voor het bedrijf laten inbrengen.

Workwell lanceert zijn platform met 5 pijlers:  Workfun wil met tafelvoetbals, stand-up comedy en muziek op de werkvloer plezier op de werkvloer laten terugkeren.  Met Workfood kan de werkgever zijn personeel trakteren op een wekelijkse fruitmand, een lekker ontbijt of een exotische foodtruck tijdens de middagpauze. Met Workhealth zorgt Workwell voor aangepast ergonomisch meubilair, gezondheidsworkshops en bewegingsadvies. Workspace moet dan weer voor een inspirerend kantoor zorgen met aangepaste kunstwerken, betere akoestiek en ook dé sfeerbrengende kerstdecoraties.  Met Worklife tenslotte wil Workwell een aanbod doen van producten en diensten waar door de werknemer zijn worklife balance beter kan organiseren, oa door fietsen te leasen via de werkgever, een poets- en strijkdienst en een aanbod van cultuurtickets om met het gezin van de vrije tijd te genieten.

De baseline van Workwell verraadt eigenlijk de missie van het bedrijf. “Wij willen echt dat er op de werklvoer terug happy people rondlopen.  We starten nu met een platform dat werkgevers in staat stelt het bedrijf te pimpen tot een coole workplace, maar willen ook met gepast advies ervoor zorgen dat het personeel terug gemotiveerd zijn werk doet. En gemotiveerd personeel zal op zijn beurt ook weer leiden tot betere resultaten van het bedrijf.  En daar doen we het voor!

Info:
www.workwell.be
www.workwellshop.be

Contact:
Jan Schevenels : Tel. 0496/51.56.57
Jan@workwell.be